KNVB - Back to Basics

De KNVB heeft een aantal video's gemaakt met de titel Back to Basics
Zeer informatief en doet je 'ogen openen'...

Hoe gaat het nu met de verenigingen in Nederland?
Waarom gaat het een stuk moeilijker dan bijvoorbeeld 30-40 jaar geleden?
Maar vooral, wat kunnen we eraan doen?
Moeten de leden/de mensen zich aanpassen of moet de vereniging zich aanpassen aan de 'nieuwe situatie'?
De wereld verandert, we zullen mee moeten 'veranderen', en dat is altijd moeilijker gedaan dan gezegd.

Klik op de afbeelding en je wordt doorgestuurd naar de diverse KNVB video's.
Videos_Back_to_Basics_-_KNVB.png

DE DIVERSE VIDEO'S

KNVB - modern verenigingsbesturen: Back to Basics

Deel 1
De vereniging staat onder druk is een veel gehoorde kreet.
Dit filmpje is bedoeld ter inspiratie voor verenigingsbestuurders die werken aan hun vereniging.

KNVB - Sturen op verenigen: Back 2 basics 2

Deel 2
Zeer veel verenigingen, leden en andere voetballiefhebbers hebben inmiddels de eerste film Back to Basics bekeken.
Hierin wordt de situatie geschetst waarin veel verenigingen verkeren.
Velen gaven als reactie een blijk van herkenning, maar daarnaast werd de vraag opgeworpen:
En nu? Hoe geven we concreet invulling aan een oplossing?
De nieuwe film -- Back 2 Basics deel 2 -- geeft amateurverenigingen een handreiking om te 'sturen op verenigen'.

Oude gewoonten & Nieuwe verschillen

Voetbal is gebaseerd op verschillen.
Vroeger waren de verschillen alleen tussen clubs.
Nu, met de instroom van verschillende groepen in de sport, ontstaan er ook verschillen binnen clubs.
Hoe geef je die verschillen een plek en maak je jouw vereniging klaar voor de toekomst.
Laat deze film een eerste aanzet zijn om de situatie bij jouw vereniging te bespreken.

KNVB - Bewust Besturen met Gezag

In samenwerking met psycholoog Steven Pont maakte de KNVB deze film over het bewust verstevigen en onbewust ondermijnen van gezag bij bestuurders.
In de video kan een bestuurder inspiratie opdoen om invloed uit te oefenen op zijn of haar gezagspositie.
Met de juiste balans tussen macht en zorg kun je je vereniging nog effectiever besturen!

KNVB - De Kracht van Gezag

De KNVB legt bij de start van het seizoen de nadruk op het maken van cultuur.
In samenwerking met psycholoog en jeugd voetbaltrainer Steven Pont is een film gemaakt over het ontstaan van cultuur in een voetbalteam èn hoe je daar als trainer invloed op kunt uitoefenen.
Laat je meenemen in het balanceren tussen macht en zorg en geef kracht aan je gezag!