Vrijwilligersbijdrage

Ben je lid van VV Heerenveen dan betaal je contributie. Naast die contributie wordt ook € 50 in rekening gebracht als 'vrijwilligersbijdrage'. Deze bijdrage is na inzet van 5 uur vrijwilligerswerk op de club terug te vragen. Hieronder lees je de spelregels en kun je de teruggave aanvragen.

Spelregels met betrekking tot vrijwilligersbijdrage en teruggave

• Er wordt van elk spelend lid vanaf 16 jaar (O17) en /of van de ouders/verzorgers van een jeugdlid tot 16 jaar verwacht dat ze minimaal 5 uur vrijwilligerswerk per seizoen voor onze vereniging verrichten. Zonder jouw medewerking en betrokkenheid kan onze vereniging niet bestaan.
  • Alle spelende leden van onze vereniging betalen naast hun contributie ook een zogenaamde vrijwilligersbijdrage à € 50. Deze vrijwilligersbijdrage kan bij de vereniging worden gedeclareerd wanneer de volledige contributie is geïnd en/of betaald en er vervolgens de genoemde 5 uren vrijwilligerswerk zijn verricht.
  • Wanneer jouw inzet of dienst niet door is gegaan door bijvoorbeeld de afgelasting van een wedstrijd dan verwachten we dat je je op een ander moment alsnog 5 uren inzet. 'Een dienst heb je gedraaid als je deze ook daadwerkelijk hebt gedraaid.'
  • Leden die hun vrijwilligersbijdrage terug willen vragen dienen daarvoor onderstaand online formulier volledig in te vullen en te verzenden.
  • Voor elk spelend lid kan een teruggave gedaan worden, dus wanneer u drie kinderen bij ons heeft voetballen, dan kunt u drie keer € 50 terugvragen. Uiteraard verwachten wij dan ook een inzet van drie keer 5 uren.
  • Ook voor onze vaste vrijwilligers, zoals leiders, trainers, commissie- en bestuursleden geldt deze terugvraag mogelijkheid. Ook voor jullie gelden deze spelregels. Stuur dus ook onderstaand formulier in.
  • De uitbetaling van teruggevraagde vrijwilligersbijdragen wordt op vaste momenten in het seizoen gedaan, te weten:
      • 1e uitbetaling: in de maand november 2023 - op basis van ingestuurde formulieren tot 31 oktober 2023
      • 2e uitbetaling: in de maand januari 2024 - op basis van ingestuurde formulieren tot 31 december 2023
      • 3e uitbetaling: in de maand april 2024 - op basis van ingestuurde formulieren tot 31 maart 2024
      • 4e uitbetaling: in de maand juli 2024 - op basis van ingestuurde formulieren tot 30 juni 2024
  • Aanvragen van de teruggave is mogelijk tot 1 juli van het voetbaljaar/voetbalseizoen. Daarna vervalt deze mogelijkheid. Het is niet mogelijk aanvragen te doen voor eerdere seizoenen.

Vragen
Heb je een vraag over deze procedure, stuur deze dan naar het bestuur: [email protected]

Formulier Teruggaaf Vrijwilligersbijdrage VV Heerenveen (seizoen 2023-2024)

Let op: Je ontvangt automatisch een bevestiging in je e-mailbox dat het formulier is verstuurd en ontvangen.
Heb je niets in je e-mailbox ontvangen dan is er iets fout gegaan en moet je het formulier nogmaals invullen.

Teruggaaf vrijwilligersbijdrage (2023-2024)

Dit formulier blijft nog geldig tot zondag, 30 juni 2024

Vraag je de teruggaaf voor meerdere gezinsleden aan, vul per gezinslid/spelend lid een formulier in.

De 'Teruggaaf Vrijwilligersbijdrage' heeft betrekking op het vrijwilligerswerk dat verricht wordt in het seizoen 2023-2024 (september 2023 t/m juni 2024).

Wat is het rekeningnummer waar we het bedrag op kunnen terugstorten

Binnen VV Heerenveen onderscheiden we twee vormen van vrijwilligerswerk:

1. Een vaste vrijwilligersfunctie: bijvoorbeeld trainer, leider of commissielid.
2. Incidenteel vrijwilligerswerk: bijvoorbeeld bardienst of kledingshopdienst

Als je geen vaste vrijwilligersfunctie vervult, kom je dus in aanmerking voor incidenteel vrijwilligerswerk.
Over de invulling daarvan hebben wij het volgende afgesproken:

Voor jeugdleden tot 16 jaar vervullen de ouders/verzorgers het vrijwilligerswerk.
Jeugdleden van 16 jaar en ouder vervullen zelf het vrijwilligerswerk door het fluiten van een aantal wedstrijden bij de jongste jeugd.
Senioren leveren hun bijdragen in de vorm van het organiseren of het ondersteunen bij evenementen en toernooien en het draaien van bardiensten.

Je moet 5 uurtjes vrijwilligerswerk hebben verricht.
Als scheidsrechter moet je dan totaal 5 uur gefloten hebben, dat zijn diverse wedstrijden.
Waarschijnlijk verspreid over diverse wedstrijddagen.

Hier kan je meerdere data invullen.

Voor een 'Incidentele vrijwilliger'
Bijvoorbeeld: Kledingshopdienst of bardienst of wedstrijdsecretariaat of scheidsrechter of iets anders.
Vul een goede omschrijving in, bijvoorbeeld:
- 07-10-2023, scheidsrechter, team O12-2 gefloten
- 07-10-2023, bardienst, ochtend
- 07-10-2023, kledingshop
- 07-10-2023, wedstrijdsecretariaat dienst, ochtend

Voor een 'Vaste vrijwilliger'
Vul in welke vrijwilligerswerkerstaak je op dit moment vervult voor VV Heerenveen. Bijvoorbeeld: trainer team O12-.... of leider team O14-....

* = verplicht