Gezonde kantine

DSC_3943.jpg
Afbeelding; een koelvritrine vol met 'gezonde producten'.

Een Gezond Clubhuis
VV Heerenveen is een voorbeeldclub op het gebied van de Gezonde Sportkantine.
We proberen op de club een gevarieerd assortiment met (gezonde) snacks aan te bieden en de leden bewust te maken van gezonde voeding en sport.

Een van de initiatieven is fruit en suikervrije limonade in de pauze bij de jeugdteams.
Daarnaast hebben we een ruim assortiment gezonde voeding zoals broodjes gezond, wraps en fruitbekers.
Inmiddels staat de Gezonde Sportkantine goed op de kaart.

gezonde_kantine_-_2.jpg
Afbeelding: diverse fruit op de toonbank

gezonde_kantine_-_1.jpg
Afbeelding: heel veel lekkers in de koelvitrine

gezonde_kantine_-_3.jpg
Afbeelding; we maken vooral reclame voor de gezonde kantine, dat hoor in een sportkantine

Gratis fruit
Ook tijdens de wedstrijden is er aandacht voor gezonde hapjes.
In de kantine, naast de bar, tegen de muur staat een grote snijtafel.
Onderop staan kratten met mandarijnen, appels en mandarijnen, gesponsord door een supermarkt.
Op de tafel appelsnijders, schilmesjes, snijplanken en bakjes. Ieder team is verplicht zelf fruit klaar te maken voor in de pauze, voor hun eigen team, maar ook voor de tegenstander.
Bij de jeugdteams wordt dat gecombineerd met suikervrije ranja.

FRUIT_van_AH.jpg
Afbeelding; soms staat het op de bar, soms staat het achter in de kantine op een grote tafel.

Toernooien
Tijdens de toernooien willen we iedereen kennis laten maken dat 'gezond' ook 'lekker kan zijn'.
Impressie van de 'Gezonde Kantine' in de tent op het plein voor de ingang van de kantine (foto's Jenny Beenen en Peter Wouda)

2_Gezonde_Kantine.jpg
Afbeelding vlnr: Wietske, Annelies, Andrea, Petra, Wietske en Jannie

1_Gezonde_Kantine.jpg
Afbeelding: "Wat zal ik kiezen?"

DSC_0110.jpg
Afbeelding: heerlijke fruitbekers

DSC_0113.jpg
Afbeelding: Bananenbrood

5_Gezonde_Kantine.jpg
Afbeelding: broodje gezond

7_Gezonde_Kantine.jpg
Afbeelding: de kraam, de stand, opgesteld op het Minne Bloemplein.

DSC_0126.jpg
Afbeelding: de kraam, de stand, opgesteld op het Minne Bloemplein.

8_Gezonde_Kantine.jpg
Afbeelding: de voorbereiding in de keuken van VV Heerenveen

Jaarprijs Vullen of Voeden voor VV Heerenveen!

Jaarprijs_vullen_of_voeden_VV_Heerenveen.jpg
Afbeelding: vlnr: Wilfred en Lili Genee van Vullen of Voeden, Richard Vellinga en Herma van Keulen (SlamDunk12 bv).

In oktober 2018 ontving VV Heerenveen de  jaarprijs 2017-2018 voor de meest bewuste sportkantine van Nederland!

De jaarprijs wordt uitgereikt door het Vullen of Voeden programma van Wilfred Genee en zijn echtgenote Lili, in samenwerking met de KNVB en Sligro.
VV Heerenveen startte in 2015 met de Gezonde Kantine en wordt geroemd dat het de gezonde kantine blijvend heeft omarmd en heeft geborgd binnen de vereniging.
De club heeft het meest uitgebreide assortiment aan gezonde producten zoals verse fruitbekers, smoothies, diverse wraps, soep en gezonde balletjes breed.
Aan de prijs is een cheque van 2.500 euro verbonden.
Deze werd door Wilfred en Lili Genee uitgereikt aan onze kantinetopper Richard Vellinga.