info voor ouder/verzorger

infografic_rol_ouders.png
Afbeelding: jouw rol als ouder, klik op de afbeelding

Als ouder speel je een grote rol in de sportbeleving van je kind: voor, tijdens en na de wedstrijd én thuis.
Als ouder ben je een rolmodel voor je kind; als toeschouwer, supporter en natuurlijk als opvoeder.

Als ouder heb je een grote invloed op het gedrag en de prestaties van je kind.
Een positieve houding ten opzichte van alle kinderen, vrijwilligers, scheidsrechters en tegenstanders stimuleert het plezier en de ontwikkeling van kinderen.
Het is daarvoor belangrijk op de hoogte te zijn van de spelregels en wedstrijdvormen waarin jouw kind actief is.
Klik hier en je vind alle informatie over deze wedstrijdvormen.

Daarnaast kun je als ouder actief zijn als vrijwilliger zoals een coach, commissielid of bestuurder.
Je bent als ouder een belangrijke factor in een bloeiend verenigingsleven.
Een vereniging kan nu eenmaal niet bestaan zonder vrijwilligers. Wil jij ook je steentje bijdragen? Meld je aan als vrijwilliger bij de vereniging.

Plezier in het voetbal is het allerbelangrijkste
Zeker bij de pupillen.
We maken bij de pupillen onderscheid in verschillende teams: JO6, JO7, JO8 t/m 10, JO11 t/m 12.
JO staat in dit geval voor ‘Jeugd Onder’.
Bij de pupillen spelen jongens en meisjes samen.
Daarnaast spelen ze op kleinere velden en in kleinere teams.
Op deze manier komen kinderen vaker aan de bal en gaan ze meer dribbelen, schieten, samenspelen en scoren.
Dit alles draagt bij aan het uiteindelijke doel: het vergoten van het spelplezier en de ontwikkeling van deze pupillen.

We vinden het belangrijk dat de omgeving zo goed mogelijk op de hoogte is van alle spelregels en informatie om zo het plezier en de ontwikkeling van de kinderen te realiseren.
Er zijn daarom diverse documenten ontwikkeld zoals spelregels en infographics met informatie over de spelers/speelsters, de teambegeleiders en de ouders.

Deze informatie vind je terug op de specifieke pagina’s voor de teams op de KNVB website.

Bron: KNVB