Jeugd

Kies een van de teams uit het menu hierboven

Vind je het leuk om leider en/of trainer te worden van een team.

Meld je dan aan, klik hier

Wie zitten er in de Jeugd Commissie?

4 Fasenmodel

Het voetbalaanbod voor de pupillen (JO7 t/m JO12) ziet er sinds het seizoen 2020/’21 iets anders uit.
Het seizoen wordt opgesplitst in 4 fasen, 2 in het najaar en 2 in het voorjaar.

De indeling van de eerste fase (klasse niveau) gebeurt nog steeds op basis van de teaminschrijving van de vereniging.
In het 4-fasenmodel is het een streven om de reisduur te beperken en wordt er niet gespeeld in de schoolvakanties.
Beker- en inhaalwedstrijden komen voor deze leeftijdscategorieën te vervallen.

Klik hier voor de deadlines van het 4 fasen voetbal

Passend voetbalaanbod
Het 4-fasenmodel is gebaseerd op het voetballende kind en hoe hij/zij optimaal plezier beleeft aan het voetballen in een veilige omgeving en hoe hij/zij zich daarbinnen ontwikkelt.
De belevingswereld van de pupillen en hun ambities en drijfveren om te voetballen zijn het uitgangspunt voor de inrichting van dit voetbalaanbod.
​Eén van de grote voordelen van dit model is de mogelijkheid om pupillenteams sneller te herindelen, mits noodzakelijk.
Hierdoor komen er veel minder grote scores voor en worden er meer wedstrijden gespeeld waarbij de krachtsverhouding tussen teams in balans is.
Dit laatste leidt tot meer plezier bij de kinderen, en zorgt er uiteindelijk voor dat kinderen langer blijven voetballen.

Infografic 4 Fasenmodel
Screenshot_2021-10-17_at_15-30-13_infographic-pupillenvoetbal-2020-2021.png
Afbeelding: 4 Fasenmodel van de KNVB

Vlaginstructies voor ouders en/of begeleiders boekje
Het doel van deze korte handleiding is om informatie te geven aan o.a. ouders/ begeleiders die  incidenteel als assistent scheidsrechter (vlagger) dienen te fungeren bij een wedstrijd van hun zoon en/of dochter.
Klik hier voor de vlaginstructies

Wat is buitenspel?
Klik hier
youtube_wat_is_buitenspel.png

Het boekje voor de ouders
VV Heerenveen is een grote vereniging en we hopen dat alle leden en ook de ouders zich 'Welkom' voelen.
We kunnen ons voorstellen dat het even zoeken is.
Daarom hebben we voor de ouders een boekje gemaakt; 'Het boekje voor de ouders'.
Lees het eens door.

Leider zijn van een VV Heerenveen team
Voor de leiders is er een 'Handboek voor de Leider'.

Zaterdagochtend is het 'piekuur' op ons Sportpark Skoatterwâld, bij een drukprogramma worden er tussen de 20 en 30 wedstrijden gespeeld.
Reken maar eens uit hoeveel spelers, begeleiders en toeschouwers dat zijn.
Je komt al snel op zo'n 1.000 tot 1.200 personen.

Voor jouw tegenstander een hele zoektocht om op SKW alles te vinden.
Als leider ben je vooral bezig met je eigen team, vergeet je tegenstander niet.
Hieronder een aantal tips om een goed gastheer te zijn richting je tegenstander:

• Vraag in het wedstrijdsecretariaat op welk veld je speelt en in wellke kleedkamer jij en je tegenstander zitten.
  • Ontvang de leider van je tegenstander, laat zien op welk veld je speelt en in welke kleedkamer jouw tegenstander zit. En bied de leider van je tegenstander een bekertje koffie aan in het wedstrijdsecretariaat, op tafel staat koffie, melk en suiker.
  • Loop in de rust mee met de leider van de tegenstander, loop samen naar de beheerder om ranja te halen, geef het je tegenstander. Het staat allemaal al klaar.

Doe zoals jezelf ook graag ontvangen wilt worden als je een uitwedstrijd speelt !!

Spelregelbewijs seizoen 2021-2022; haal het nu !!
Goede kennis van de spelregels draagt bij aan een sportiever spel.
Om die reden heeft de KNVB het spelregelbewijs ingevoerd.
Het is verplicht om het te halen.

Dit seizoen is het voor de spelers en speelsters geboren in het jaar 2004 verplicht het spelregelbewijs te halen.

Voor meer info, klik hier

Spelregelbewijs-576x377.jpg