Overschrijven

Als je bij VV Heerenveen komt voetballen en je hebt de afgelopen drie jaar bij een andere vereniging als spelend lid ingeschreven gestaan, dan moet je je laten overschrijven.

Ga je bij een andere vereniging voetballen en je hebt de afgelopen drie jaar bij VV Heerenveen als spelend lid ingeschreven gestaan, ook dan moet je je laten overschrijven.
Je dient zich dan wel eerst op tijd (voor 1 juni) af te melden bij VV Heerenveen.

Hoe werkt dat?

Afbeelding: Youtube, zo werkt een overschrijving voor het nieuwe seizoen.

Bij het aanmelden bij jouw nieuwe vereniging dien je aan te geven of je de afgelopen 3 jaar als spelend lid bij een andere vereniging ingeschreven heeft gestaan.
Tevens dien je jouw KNVB spelersnummer (KNVB relatiecode) op te geven.
Deze kan je vinden op jouw spelerspas.
De ledenadministratie gaat jouw aanmelding dan verwerken.

Automatisch ontvangt de oude vereniging bericht dat er een verzoek tot overschrijving is.
De oude vereniging heeft dan twee keuzes:
  • accepteren
  • blokkeren

Wordt de overschrijving geblokkeerd, dan dien je eerst alle openstaande zaken met jouw oude vereniging af te handelen.
Denk aan een contributie achterstand, aan een boete mbt een rode kaart, aan het nog moeten inleveren van kleding, etc.
Pas als de oude vereniging de blokkade opheft, dan wordt de overschrijving verleent.

Intrekking overschrijven
Soms komt het voor dat een overschrijving ingetrokken wordt.
Een overschrijving wordt ingetrokken als de nieuwe vereniging (in overleg met de betrokkenen) besluit om het overschrijvingsverzoek te stoppen/ beëindigen, veelal omdat het lid heeft besloten toch niet voor de vereniging uit te willen komen.
Na de intrekking kan het lid zich bij een andere (veelal vorige) vereniging aanmelden.

KNVB info
Klik hier om meer informatie over overschrijvingen te lezen.