Voorbereidingen 4-fasenvoetbal pupillen (bron: KNVB)

21 oktober 2021 16:30

Bestuur

Op zaterdag 30 oktober gaat voor de O7 tot en met de O12 fase 2 van start van het 4-fasenvoetbal.
De poule-indelingen hiervoor worden morgen 22 oktober door de KNVB gepubliceerd en het daarbijbehorende wedstrijdschema volgt een dag later.

Helaas heeft de KNVB in de afgelopen dagen bij Sportlink technische storingen ervaren. Daardoor zijn de wedstrijdschema’s zo goed als handmatig gemaakt.
Naast dat dit een behoorlijke klus is, heeft dit ook gevolgen voor onze vereniging VV Heerenveen.

Er kan hierdoor geen rekening gehouden worden met de wensen van verenigingen.
Wel is er zoveel als mogelijk geprobeerd te zorgen voor een gelijk verdeeld uit- en thuisprogramma.

De KNVB snapt dat diverse teams van VV Heerenveen, en vooral de wedstrijdsecretaris, hierdoor mogelijk in een lastig pakket komen, maar de KNVB vraagt hierbij om je begrip.

Dus de wedstrijdsecretaris kan hieraan helaas weinig doen !!

De aanpassingstermijn voor verenigingen van wedstrijden voor de eerste speelronde wordt aangepast naar dinsdag 26 oktober.

nieuwe_pupillenvoetbal.jpg

Het 4-fasenmodel is gebaseerd op het voetballende kind en hoe hij/zij optimaal plezier beleeft aan het voetballen in een veilige omgeving en hoe hij/zij zich daarbinnen ontwikkelt.
De belevingswereld van de pupillen en hun ambities en drijfveren om te voetballen zijn het uitgangspunt voor de inrichting van dit voetbalaanbod. ​
Eén van de grote voordelen van dit model is de mogelijkheid om pupillenteams sneller te herindelen, mits noodzakelijk.
Hierdoor komen er veel minder grote scores voor en worden er meer wedstrijden gespeeld waarbij de krachtsverhouding tussen teams in balans is.
Dit laatste leidt tot meer plezier bij de kinderen, en zorgt er uiteindelijk voor dat kinderen langer blijven voetballen.

Het KNVB 4 fasen model voor JO8 t/m JO12

Onder 6/7 | KNVB

Minivoetbal 4 tegen 4

Onder 8, 9 en 10 | KNVB

Pupillenvoetbal 6 tegen 6

Onder 11 en onder 12 | KNVB

Pupillenvoetbal 8 tegen 8

Wat wordt van mij verwacht als ouder?

Wat is mijn rol als ouder?

Wat is de rol van de trainer/coach?

Wat is mijn rol als trainer/coach?

Wat is de rol van de spelbegeleider?

Seizoen 2021/’22 (district Noord/Oost) fase 1 t/m 4
Data_KNVB_Noord-oost_mbt_4_fasen_voetbal_pupillen.jpeg.jpg