Onder 7 jaar

Bron: KNVB

infografic_4_tegen_4_-_1.png
Klik op de afbeelding voor meer informatie

Onder 7 jaar

Voor de pupillen Onder 7 is het belangrijkste dat zij spelenderwijs het voetbalspel (leren) ontdekken.
Dit betekent dat het voetbalaanbod erop gericht moet zijn om iedere pupil zoveel mogelijk optimaal spelplezier en ontwikkeling te bieden in een voor hem/haar prettige omgeving.

Het aanbod (via de wedstrijdvorm 4 tegen 4) kan op verschillende manier aangeboden worden aan de pupillen:

• Binnen de eigen vereniging.
  • Lokaal of regionaal, waarbij met een aantal verenigingen in gezamenlijk overleg het voetbalaanbod wordt ingericht.
  • Deelname aan het KNVB-voetbalaanbod, waarbij de pupillen regionale toernooitjes spelen.

Als de vereniging zelf of met andere verenigingen het aanbod organiseert, adviseren de KNVB de spelvorm 4 tegen 4 met de spelregels in onderstaande flyer.

Maar wat is de rol van de ouder/verzorger langs de lijn, of van de begeleider van het team?
En niet onbelangrijk, want daar gaat het om: wat vindt de speelster/speler zelf...?

Het KNVB-voetbalaanbod voor Onder 7 vanaf seizoen 2021/'22

De KNVB organiseert een wekelijks voetbalaanbod, op basis van de geplande wedstrijddagen in het 4 fasen-model conform de speeldagenkalender.

Deelnemende verenigingen, zoals VV Heerenveen, aan dit vernieuwde voetbalaanbod kunnen ook door de KNVB worden ondersteund door onder andere de volgende middelen:

Een concept draaiboek voor de mogelijke invulling van de wekelijkse voetbalactiviteit met 4 of meer teams.