Regenboogvlag

De Regenboogvlag

regenboog_vv_Heerenveen.jpg
Afbeelding: de regenboogvlag wil op Sportpark Skoatterwâld (Heerenveense Courant,  door Max van Gelder)

regenboogvlag_VV_Heerenveen_-1.JPG
Afbeelding: Met de regenboogvlag wil VV Heerenveen kenbaar maken dat het een voetbalvereniging is voor iedereen.
(Heerenveense Courant,  door Max van Gelder)

VV Heerenveen en het COC hebben zaterdag 12 september 2020 de regenboogvlag in top gehesen op het sportcomplex Skoatterwâld.
Aanwezig waren o.a. de gemeente Heerenveen, een aantal politici en COC Friesland.

Het initiatief is afkomstig van voorzitter Bernier Hoekstra van VV Heerenveen. ,,De regenboogvlag wordt op mijn initiatief gehesen omdat ik vind dat een voetbalvereniging voor iedereen moet zijn.”

De voetbalclub zegt daarmee te willen laten zien dat zij midden in de maatschappij staat en een voorbeeld wil zijn voor anderen.
Zo werd VV Heerenveen uitgeroepen tot de club met de gezondste kantine van Nederland en was het de eerste rookvrije club in Friesland en een van de eerste in Nederland.

,,Dankzij een tweet van de voorzitter van Drachtster Boys, die de eerst Friese club was die de vlag hees, reageerde ik meteen dat VV Heerenveen dan de volgende was”, zegt Bernier Hoekstra, voorzitter van VV Heerenveen.

Via Twitter kwam Hoekstra in contact met Sipke Jan Bousema. ,,Waar ik een erg leuk telefonisch gesprek mee heb gevoerd over mijn motieven en waarom het volgens hem een goede zaak is de regenboogvlag te hijsen.”

Namens het COC was voorzitter Sabine Friezo aanwezig.
Zij hijst de vlag samen met Bernier Hoekstra.

De regenboogvlag zou aanvankelijk medio maart al worden gehesen.
Vanwege de coronatijd werd dit uitgesteld.

VV Heerenveen wil graag een vereniging voor iedereen zijn.
Daarom hebben wij besloten om de regenboogvlag binnenkort te gaan hijsen als symbool dat iedereen welkom is, ongeacht kleur, ras, geaardheid of geloof.

Ik hoop dat ik met bovenstaande uiteenzetting heb aangegeven dat er op de achtergrond veel gebeurd.
Ondanks dat we nu nog niet weten hoe alles gaat komen met de Corona crisis, zijn wij straks klaar om te starten met het nieuwe seizoen.

Groet,
Bestuur VV Heerenveen