Info Voetbal.nl App

Voetbal.nl App uitgelegd

De voetbal.nl app
Met de voetbal.nl app blijf je eenvoudig op de hoogte van alle updates rondom je eigen team en mis je niks van al je andere favoriete teams en spelers.
Doordat de uitslagen door de officials in de app worden vastgelegd, ben je altijd direct op de hoogte van de uitslag.
Ook geeft de App informatie of een wedstrijd wel/niet doorgaat.

Voor wie is de app bestemd?
Voor spelers, scheidsrechters, trainers en coaches, maar natuurlijk ook voor ouders/verzorgers en andere supporters van het amateurvoetbal.

Hoe de app te downloaden
Download de app via de Apple App store (IOS) of Google Playstore (Android)

Hoe kan ik inloggen?
Na het starten van de app verschijnt een scherm met de keuze ’registreren of inloggen’.
Als je voor het eerst de app gaat gebruiken, dan is registratie vereist en vul je je e-mailadres en wachtwoord (zelf bedenken) in.
Je e-mailadres wordt de naam van je account.
Na registratie ontvang je op je e-mailadres een activatielink. Als je op de activatielink in de e-mail klikt, verschijnt een pagina met een bevestiging dat je account is geactiveerd.
Had je al een account en ben je je wachtwoord vergeten, kun je door het opgeven van je e-mailadres je wachtwoord laten resetten. Je ontvangt dan een e-mail met daarin een activatielink.
Deze link is twee dagen geldig (hierna moet je opnieuw in de app de 'wachtwoord vergeten' functie gebruiken).

Let op:
Als je wilt dat de app jou herkent en jouw persoonlijke programma toont, dan moet je registreren met het e-mailadres dat bij de ledenadministratie van VV Heerenveen bekend is.
Weet je niet welk e-mailadres geregistreerd staat, wil je het email adres wijzigen of is er nog geen e-mailadres geregistreerd, neem dan contact op met de Ledenadministratie VV Heerenveen; [email protected]

Zoals aangegeven onder het kopje "voor wie is de app bestemd" zijn er verschillende gebruikers van de app.
De beschrijving onder het kopje "hoe kan ik inloggen" is voor leden van VV Heerenveen, dus die geregistreerd staan met een e-mailadres in de ledenadministratie.

Ouders en supporter kunnen ook gebruik maken van de app. Het inloggen gaat hetzelfde als hierboven beschreven maar omdat je geen lid bent van VV Heerenveen volgt er geen specifieke teaminformatie van bijvoorbeeld zoon of dochter.
Je gebruikt de app dan als "toeschouwer".

Als toeschouwer kun je VV Heerenveen als vereniging en vervolgens je favoriete team instellen en zo het team van je voorkeur volgen. Meerdere teams instellen kan ook.

Let op: naast de voetbal.nl app is er ook een wedstrijdzaken app van de KNVB.
Deze is bestemd voor scheidsrechters, teammanagers en coaches/trainers.
Leden hoeven deze app niet te downloaden.
Voor leiders is de app wél handig.

Digitale pasfoto
In de Voetbal.nl app, website en in de KNVB wedstrijdzaken app wordt gebruik gemaakt van profielfoto's.
Door het plaatsen van je foto in de voetbal.nl app wordt deze tevens zichtbaar op jouw digitale spelerspas.
Deze digitale spelerspas bevindt zich in de KNVB wedstrijdzaken app net als het digitale wedstrijdformulier.

Digitale pasfoto: wat is het belang hiervan?
Dit is verplicht vanaf teams vanaf JO13.
Jouw foto wordt zichtbaar op de digitale spelerspas die (in veel gevallen) wordt gecontroleerd door de scheidsrechter voor de aanvang van een wedstrijd.
Zorg voor een actuele nette foto, een pasfoto waarop je hoofd/gezicht duidelijk zichtbaar is.
Geen foto of geen actuele nette foto op je digitale spelerspas betekent dat je niet mag deelnemen aan de wedstrijd!
Het verzorgen van een geschikte pasfoto is de verantwoordelijkheid van de speler.

Wie kan een digitale pasfoto toevoegen?
  • Nieuwe leden kunnen na afronding van de registratie als nieuw lid bij de ledenadministratie van VV Heerenveen in de voetbal.nl app zelf een digitale pasfoto toevoegen.
  • Bestaande leden kunnen in de voetbal.nl app zelf een digitale foto toevoegen of vervangen.
  • Teammanagers/ Leiders kunnen foto’s van spelers die in hun team staan geregistreerd toevoegen/vervangen.

Handig is om als teammanager bij de start v/h seizoen met je eigen mobiel foto’s per speler te maken zodat je deze zelf upload, weet je zeker dat dit voor elkaar is.

Nb. De rol van teammanager kan alleen maar worden toegekend door VV Heerenveen als de teammanager/leider lid is en een KNVB nummer heeft.